Reclamaties

De wederpartij moet de geleverde zaken direct na ontvangst controleren en zichtbare gebreken, beschadigingen, afwijkingen in aantallen e.d. vermelden op de vrachtbrief of begeleidende bon. Bij het ontbreken van een vrachtbrief of bon moet de wederpartij deze gebreken e.d. binnen een werkdag na ontvangst aan Van den Hoorn en schriftelijk melden. Bij gebreke van een dergelijke melding worden de zaken geacht in goede staat te zijn ontvangen en aan de overeenkomst te beantwoorden.

 

Genoemde controle moet in ieder geval voor verwerking van de geleverde zaken plaatsvinden. Geen klachten zijn mogelijk over zichtbare gebreken e.d. van reeds verwerkte materialen.

 

Overige klachten moeten op straffe van verval direct na ontdekking - maar uiterlijk binnen 8 dagen danwel binnen een overeengekomen garantietermijn - aan Van den Hoorn worden gemeld, eveneens gevolgd door een schriftelijke bevestiging. Alle gevolgen van het niet direct melden zijn voor risico van de wederpartij.

 

Indien (een deel van) de geleverde goederen in gebruik zijn genomen of zijn verwerkt, dan worden de goederen geacht te beantwoorden aan de overeenkomst

 

Indien een klacht niet binnen de in de voorgaande leden vermelde termijnen aan Van den Hoorn is gemeld, is geen beroep mogelijk op een overeengekomen garantie.

 

Klachten schorten de betalingsverplichting van de wederpartij niet op

 

Het vorige lid geldt niet voor de consument.

 

De wederpartij moet Van den Hoorn in staat stellen de klacht te onderzoeken en alle hiervoor relevante informatie aan Van den Hoorn verstrekken. Indien voor het onderzoek naar de klacht retourzending noodzakelijk is, vindt deze plaats voor rekening van de wederpartij, tenzij de klacht achteraf gegrond blijkt te zijn. Het transportrisico is altijd voor de wederpartij.

 

In alle gevallen vindt retourzending plaats op een door Van den Hoorn te bepalen wijze en in de originele verpakking of emballage.

 

Geen klachten, noch prijsvermindering, korting of verrekening is mogelijk in geval van:

 

Kleur- of nuanceverschillen bij betonproducten en gebakken (straat)steenproducten. Kleur- en nuanceverschillen zijn inherent aan producten die worden vervaardigd uit natuurlijke grondstoffen en ook inherent aan het productie proces. Voor een goede nuancering dienen de stenen bij verwerking van boven naar beneden van een pallet te worden genomen en bij meerdere pallets door elkaar heen verwerkt te worden

 

Witte uitslag (kalkuitbloeiing) bij betonproducten, noch is dit een reden voor weigering van deze producten of een prijsvermindering. Dit fenomeen is inherent aan cementgebonden materialen en kan veroorzaakt worden door bepaalde klimatologische omstandigheden.

 

Trommelgruis bij getrommelde stenen. Deze gruislaag ontstaat in het productieproces en zal na verloop van tijd (onder meer onder invloed van weersinvloeden) verdwijnen

 

Zichtbare schade of gebroken betonproducten of gebakken (straat)steenproducten nadat de goederen zijn geleverd en de wederpartij niet heeft geklaagd overeenkomstig lid 1.

 

Trilschade als gevolg van een triplaat, indien straatwerk is afgetrild zonder voorafgaand schriftelijk advies van Van den Hoorn.